دوره اصول و الگوهای طراحی

با دوره اصول و الگوهای طراحی نرم‌افزار یاد می گیرید چگونه با ترکیب اصول برنامه نویسی مانند SOLID، DRY و KISS و الگوهای طراحی (Design Patterns)، کدهایی بنویسی که تمیز، قابل نگهداری، مقیاس‌پذیر و حرفه‌ای باشند. از برنامه‌نویس صرف به مهندس نرم‌افزار تبدیل خواهید شد.

اگر به دنبال جایگاه شغلی بالاتر و درآمد عالی در برنامه نویسی هستید باید فراتر از یک برنامه نویس باشید.

برای تیم لیدر (Team Leader) شدن، برای مدیر پروژه (Project Manager) شدن و برای مدیر ارشد فناوری CTO شدن نیاز است تا چراکه حالا شما باید به عنوان طراح و معمار نرم‌افزار بتوانید نظر بدهید و نقشه پیاده سازی برای سیستم مشخص کنید.

آموزش اصول طراحی

SOLID، DRY، KISS، YAGNI و سایر قواعدی که کد را تمیز، خواناتر و قابل توسعه می‌کنند.

الگوهای طراحی (Patterns)

آموزش سه دسته اصلی: Creational، Structural، Behavioral — از Singleton تا Strategy و Adapter...

مثال‌های کاربردی با کد

نمونه‌های پیاده‌سازی در زبان‌ سی شارپ به همراه تحلیل مزایا، معایب و موارد کاربرد هر الگو.

تمرین‌های عملی و پروژه

تمرین‌ها و یک پروژه کوچک برای به‌کارگیری الگوها در سناریوهای واقعی.

بررسی طراحی‌های ضعیف (Code Smells)

تشخیص مسائل طراحی و بازطراحی الگو‌محور برای بهبود نگهداری و خوانایی کد.

پشتیبانی و بازخورد دائمی

دریافت راهنمایی و بازخورد فردی از مدرس برای تسریع یادگیری.

منابع و نمودارها

فهرست منابع مرجع، که منابع بین المللی و اصلی هستند..

مسیر پیشرفت

همواره با گروه تلگرامی و ارتباط مستقیم با مدرس در مسیر پیشرفت خواهید بود

فهرست دوره اصول و الگوهای طراحی

بخش ۱: اصول طراحی کد

فصل ۱: مقدمه بر اصول طراحی کد

  • اهمیت اصول و الگوهای طراحی برای رشد شغلی و درآمد
  • تفاوت بین «کد تمیز» و «کد صرفاً کاربردی»
  • نقش اصول طراحی در نگه‌داری و توسعه نرم‌افزار

فصل ۲: اصول پایه‌ای برنامه‌نویسی

  • DRY (Don’t Repeat Yourself)
  • KISS (Keep It Simple, Stupid)
  • YAGNI (You Aren’t Gonna Need It)
  • SoC (Separation of Concerns)
  • SLAP (Single Level of Abstraction Principle)

فصل ۳: اصول SOLID

  • SRP — Single Responsibility Principle
  • OCP — Open/Closed Principle
  • LSP — Liskov Substitution Principle
  • ISP — Interface Segregation Principle
  • DIP — Dependency Inversion Principle
بخش ۲: الگوهای طراحی (Design Patterns)

فصل ۱: آشنایی با Design Pattern

  • چرا به الگوهای طراحی نیاز داریم؟
  • نقش GoF (Gang of Four) در شکل‌گیری Design Patterns
  • دسته‌بندی الگوها: Creational، Structural، Behavioral
  • تفاوت بین اصول (Principles) و الگوها (Patterns)

فصل ۲: الگوهای ایجادی (Creational Patterns)

  • Singleton
  • Factory Method
  • Abstract Factory
  • Builder
  • Prototype

فصل ۳: الگوهای ساختاری (Structural Patterns)

  • Adapter
  • Bridge
  • Composite
  • Decorator
  • Facade
  • Flyweight
  • Proxy

فصل ۴: الگوهای رفتاری (Behavioral Patterns)

  • Observer
  • Strategy
  • Command
  • Iterator
  • State
  • Template Method
  • Chain of Responsibility
  • Mediator
  • Memento
  • Visitor
جمع‌بندی
  • مرور اصول طراحی (DRY, KISS, SOLID و ...)
  • آشنایی کامل با Design Patternها با دسته‌بندی و مثال
  • تمرین ترکیبی برای پیاده‌سازی چند Pattern با رعایت اصول SOLID

با شرکت در دوره اصول و الگوهای طراحی (Principles & Design Patterns) یاد بگیر چطور مثل یک معمار نرم‌افزار فکر کنی و کدهایی بنویسی که در شرکت‌های بزرگ ارزشمندند.

ثبت‌نام در دوره