دوره اصول و الگوهای طراحی
با دوره اصول و الگوهای طراحی نرمافزار یاد می گیرید چگونه با ترکیب اصول برنامه نویسی مانند SOLID، DRY و KISS و الگوهای طراحی (Design Patterns)، کدهایی بنویسی که تمیز، قابل نگهداری، مقیاسپذیر و حرفهای باشند. از برنامهنویس صرف به مهندس نرمافزار تبدیل خواهید شد.
اگر به دنبال جایگاه شغلی بالاتر و درآمد عالی در برنامه نویسی هستید باید فراتر از یک برنامه نویس باشید.
برای تیم لیدر (Team Leader) شدن، برای مدیر پروژه (Project Manager) شدن و برای مدیر ارشد فناوری CTO شدن نیاز است تا چراکه حالا شما باید به عنوان طراح و معمار نرمافزار بتوانید نظر بدهید و نقشه پیاده سازی برای سیستم مشخص کنید.
آموزش اصول طراحی
SOLID، DRY، KISS، YAGNI و سایر قواعدی که کد را تمیز، خواناتر و قابل توسعه میکنند.
الگوهای طراحی (Patterns)
آموزش سه دسته اصلی: Creational، Structural، Behavioral — از Singleton تا Strategy و Adapter...
مثالهای کاربردی با کد
نمونههای پیادهسازی در زبان سی شارپ به همراه تحلیل مزایا، معایب و موارد کاربرد هر الگو.
تمرینهای عملی و پروژه
تمرینها و یک پروژه کوچک برای بهکارگیری الگوها در سناریوهای واقعی.
بررسی طراحیهای ضعیف (Code Smells)
تشخیص مسائل طراحی و بازطراحی الگومحور برای بهبود نگهداری و خوانایی کد.
پشتیبانی و بازخورد دائمی
دریافت راهنمایی و بازخورد فردی از مدرس برای تسریع یادگیری.
منابع و نمودارها
فهرست منابع مرجع، که منابع بین المللی و اصلی هستند..
مسیر پیشرفت
همواره با گروه تلگرامی و ارتباط مستقیم با مدرس در مسیر پیشرفت خواهید بود
فهرست دوره اصول و الگوهای طراحی
فصل ۱: مقدمه بر اصول طراحی کد
- اهمیت اصول و الگوهای طراحی برای رشد شغلی و درآمد
- تفاوت بین «کد تمیز» و «کد صرفاً کاربردی»
- نقش اصول طراحی در نگهداری و توسعه نرمافزار
فصل ۲: اصول پایهای برنامهنویسی
- DRY (Don’t Repeat Yourself)
- KISS (Keep It Simple, Stupid)
- YAGNI (You Aren’t Gonna Need It)
- SoC (Separation of Concerns)
- SLAP (Single Level of Abstraction Principle)
فصل ۳: اصول SOLID
- SRP — Single Responsibility Principle
- OCP — Open/Closed Principle
- LSP — Liskov Substitution Principle
- ISP — Interface Segregation Principle
- DIP — Dependency Inversion Principle
فصل ۱: آشنایی با Design Pattern
- چرا به الگوهای طراحی نیاز داریم؟
- نقش GoF (Gang of Four) در شکلگیری Design Patterns
- دستهبندی الگوها: Creational، Structural، Behavioral
- تفاوت بین اصول (Principles) و الگوها (Patterns)
فصل ۲: الگوهای ایجادی (Creational Patterns)
- Singleton
- Factory Method
- Abstract Factory
- Builder
- Prototype
فصل ۳: الگوهای ساختاری (Structural Patterns)
- Adapter
- Bridge
- Composite
- Decorator
- Facade
- Flyweight
- Proxy
فصل ۴: الگوهای رفتاری (Behavioral Patterns)
- Observer
- Strategy
- Command
- Iterator
- State
- Template Method
- Chain of Responsibility
- Mediator
- Memento
- Visitor
- مرور اصول طراحی (DRY, KISS, SOLID و ...)
- آشنایی کامل با Design Patternها با دستهبندی و مثال
- تمرین ترکیبی برای پیادهسازی چند Pattern با رعایت اصول SOLID
با شرکت در دوره اصول و الگوهای طراحی (Principles & Design Patterns) یاد بگیر چطور مثل یک معمار نرمافزار فکر کنی و کدهایی بنویسی که در شرکتهای بزرگ ارزشمندند.
ثبتنام در دوره